jul 262016

Dag 516 en 517

Een hele dag Dunedin, eerst lekker ontspannen op de camping en toen de stad in. Wat opviel was dat de bodem niet overal even vlak was, goed voor de beenspieren. Als je in het centrum wilt lunchen, doe je er goed aan om eerst naar de stand van de zon te kijken, en dan je eetplek uit te zoeken zodat je lekker in het zonnetje zit. Het centrum is een soort rotonde waar veel kroegjes en restaurants te vinden zijn. De belangrijkste kerk was dicht, dus het biechten hebben we dan nog maar even uitgesteld. Daarna richting het beroemde treinstation van de stad (wij hadden er nog nooit van gehoord), waar ze vroeger een hele fanatieke tegelzetter hebben gehad die goed was met kleine tegeltjes. Op de weg terug naar de camper zijn we nog wel in een kerk geweest die nog gewoon open was en waar Lisa ons van een preek heeft voorzien. Voordat we terug gegaan zijn naar de camping hebben we nog even het steilste stukje weg in de wereld gedaan met onze Jucy van. Baldwin street was eigenlijk te steil voor de camper, maar halverwege stoppen en achteruit gaan was ook geen optie. Lang leve de vloeistof koppeling van een automaat. Terug was ook wel eng, er was maar een weg terug, dus we moesten wel vertrouwen op de remmen van Toyota.

De volgende dag hebben we nog een chocolade museum/fabriek bezocht, eigenlijk wilden we gewoon die goodie-bag zodat we weer wat te kauwen hadden onderweg. Na een tussenstop in Balcluta zijn we in één keer doorgereden naar de meest zuidelijke mac van de wereld in Invercargill. Helaas moesten we tijdens het eten uitvinden dat er een nieuwe mac gebouwd was die een klein beetje zuidelijker lag. Omdat we de volgende morgen vroeg moesten vliegen zijn we maar naar het vliegveld gegaan en hebben daar op de parkeerplek maar geslapen.

Bekijk de foto’s van Dunedin met zijn chocolade fabriek en meer.

Posted by at 21:28

Sorry, the comment form is closed at this time.